Ungdomsverksamheten

Karlstads Katolska Ungdomsförening vill att ungdomar ska kunna fördjupa sin tro, hitta gemenskap med andra katolska ungdomar och växa som människor. Fram till augusti 2023 var Bernadette ungdomsledare i församlingen för att erbjuda olika aktiviteter och en plattform där ungdomarna kan få ställa frågor, lära känna andra och känna en kyrklig gemenskap med Gud i centrum. Sedan dess saknas en person som vill samordna ett sådant arbete.

Information om träffar och läger finns också på församlingens hemsida katolskakyrkankarlstad.se och på anslagstavlan i vapenhuset.

Hela Karlstads Katolska Ungdomsförening är medlem i Riksförbundet Sveriges Unga Katoliker (SUK), en levande gemenskap för ungdomar som de som bor i Värmland gärna får ansluta sig till. Man kan också bli personlig medlem och så ta del av information om vad som är på gång.

Om stiftets åtgärder för barnens och ungdomarnas trygghet kan du läsa här. och här.